La Fundació Unió de Cooperadors de Mataró presenta una nova edició de la Beca Joan Peiró

La Fundació Unió de Cooperadors de Mataró ha anunciat la convocatòria de la sisena edició de la Beca Joan Peiró, que té com a objectiu fomentar la recerca en l’àmbit de l’economia social i solidària, així com recuperar la memòria històrica del moviment obrer i del cooperativisme, que va tenir una presència destacada a la ciutat de Mataró. La beca està dotada amb un premi de 3.000 euros, i el termini per a la presentació de sol·licituds finalitza el 31 de juliol.

La Beca Joan Peiró està oberta a investigadors i investigadores en el camp de les ciències socials i de la història, i es concedirà al millor projecte de recerca. El premi es farà efectiu en dues parts iguals de 1.500 euros, i la persona guanyadora tindrà un any per a elaborar el treball de recerca.

Els treballs guardonats quedaran en propietat de la Fundació Unió de Cooperadors de Mataró durant els dos primers anys, i el jurat estarà format per Margarida Colomer Rovira, Pelai Pagès Blanch, Víctor Ligos Hernando, Eloi Serrano Robles, Anna Huertos Ferrer, Joan Lluís Jornet Forner i Marta Castillo Ramos. El jurat serà l’encarregat d’avaluar els projectes presentats i seleccionar el guanyador o guanyadora.

No obstant, el dret de la beca s’extingirà si els treballs no s’executen en el termini convingut o si els informes de la seva realització no són prou satisfactoris, o si la persona becada incompleix qualsevol de les obligacions assumides.

La Fundació Unió de Cooperadors de Mataró té com a missió preservar i promoure els valors de l’economia social i solidària, i la Beca Joan Peiró és una de les iniciatives que impulsen per a fomentar la recerca i la difusió dels seus valors. Amb aquesta convocatòria, la Fundació vol contribuir a mantenir viva la memòria històrica del cooperativisme i del moviment obrer, i promoure la investigació en aquest àmbit.

Beca Joan Peiró

Unió de Cooperadors